Folosim cookies pentru a va oferi o experienta personalizata. Click aici pentru mai multe informatii despre cookies si modul lor de folosire.

CONDITII GENERALE de rezervare si vanzare a BILETELOR DE AVION

DISCOVER TURISM AND CRUISE
Arad, Str. Closca nr. 2 ap. 4
Tel. 0741 096 093,
E-mail: discoverturismandcruise@gmail.com
Licenta turism: 3064/ 18.07.2024
 


CONDITII GENERALE de rezervare si vanzare a BILETELOR DE AVION

Rezervarea - vanzarea biletelor de avion se face in urmatoarele conditii:

 I. REZERVARI 
1. In cazul efectuarii unei cereri de rezervare prin mijloace electronice, agentia va lua legatura cu clientul pentru a se asigura de detaliile rezervarii. 
2. In cazul in care clientul a putut fi contactat si a confirmat detaliile de rezervare agentia va intreprinde urmatoarele: 
a) in cazul in care sistemul computerizat al companiei ii permite agentiei efectuarea unei rezervari de loc, aceasta va face rezervarea si va comunica clientului pretul biletului la momentul rezervarii, acesta putand diferi de cel de la momentul efectuarii cererii de rezervare. Acest serviciu de rezervare este gratuit, clientul putand sa renunte fara nici o penalizare la aceasta pana la momentul emiterii biletului. Agentia nu este responsabila de diferentele de pret aparute intre momentul efectuarii cererii de rezervare si rezervarii de loc efective. 
b) in cazul in care sistemul computerizat al companiei nu ii permite agentiei efectuarea unei rezervari de loc ci doar emiterea directa a biletului de avion in momentul platii contravalorii acestuia, acesta va informa clientul despre acest lucru. 
3. In cazul efectuarii unei cerereri de rezervare direct in agentie, agentul va comunica clientului tariful biletului de avion la momentul rezervarii si termenul pana la care aceasta rezervare trebuie achitata. Acest serviciu de rezervare este gratuit, clientul putand sa renunte fara nici o penalizare la aceasta pana la momentul emiterii biletului. 

II. REZERVARI DE LOCURI 
1. Rezervarile de locuri pentru zboruri se fac cu ajutorul sistemelor Internationale computerizate de rezervari, care permit accesul agentiei la baza de date a companiei si rezervarea efectiva a locurilor pentru o anumita cursa in favoarea potentialilor pasageri. 
2. Rezervarile sunt gratuite si se fac inaintea datei de plecare. 
3. Odata cu efectuarea rezervarii, pasagerul va primi de la agentie informatii referitoare la pretul zborului (valabil la data rezervarii), precum si informatiile referitoare la conditii, restrictii si reguli aplicabile biletului de avion ce poate fi cumparat in baza respectivei rezervari. 
4. Toate conditiile, regulile si restrictiile aplicabile unui bilet de avion sunt cele dictate de compania aeriana precum si de alti factori (de ex. obligatia detinerii vizei), independente de vointa agentiei. Aceste reguli, precum si pretul biletului de avion, se pot modifica, prin vointa celor ce le-au impus, pana in momentul cumpararii efective a biletului, fara ca agentia sa poata fi facuta in vreun fel raspunzatoare. 

III. EMITEREA BILETELOR DE AVION. MODALITATI DE PLATA. 
1. Emiterea biletelor de avion (bazata sau nu pe o rezervare deja existenta) si plata acestora se fac conform conditiilor impuse de catre fiecare companie in parte. Pasagerul are obligatia sa se informeze despre termenul pana la care rezervarea sa este valabila si sa se prezinte in termen pentru achitarea biletului pentru a intra in posesia acestuia. Termenele pot fi schimbate oricand de companie, situatie in care agentia va anunta pasagerul despre modificare, fara a putea fi insa facuta raspunzatoare in vreun fel de catre acesta pentru o eventuala anulare. 
2. Raportul contractual intre agentie si pasager apare in momentul in care pasagerul a achitat biletul de avion si a intrat in posesia acestuia. Inainte de a achita efectiv biletul, pasagerul are obligatia sa se informeze la agentie despre toate conditiile si restrictiile aplicabile acelui bilet si sa citeasca prezentele conditii generale. 
3. Pasagerul poate plati biletul de avion in LEI sau EURO in urmatoarele modalitati: cash, depunere cash la orice Banca Transilvania din tara, card sau ordin de plata. 
4. Daca plata se face intr-o alta moneda decat cea de emitere a biletului atunci plata intregii sume se face la cursul comunicat de agentie in momentul emiterii facturii.
 5. Inainte de emiterea biletelor de avion, clientul are obligatia de a se informa despre: natura zborului (regulat / de linie, charter, lowcost); costul total al biletului; conditiile tarifare ale biletului (posibilitatea de a se modifica datele de calatorie si in ce conditii, posibilitatea de a se rambursa partial sau total contravaloarea biletului si in ce conditii, conditiile de emitere a biletului cu un minim de timp in avans); tipul biletului emis; cantitatea de bagaje pe care pasagerul are dreptul sa o transporte gratuit si costul/kg a bagajului ce depaseste greutatea admisa; orele de operare, decolare, aterizare, escala; itinerariul de zbor; compania aeriana care opereaza pe ruta solicitata; timpul minim necesar de prezentare la ghiseul de imbarcare; informatii in cazul pierderii biletului; moneda de emitere a biletului (LEI sau EUR); modalitatea de plata si nivelul taxelor de serviciu pentru : emiterea biletului, reemiterea, schimbarea datei de rezervare, rambursarea totala sau partiala a biletului, alocarea locului in avion), informatii legate de check-in si emiterea cartii de imbarcare (obligativitatea realizarii acestora, cu cat timp inainte de zbor se pot realiza si modul in care va fi nevoie sa prezinte cartea de imbarcare). 

IV. TARIFUL BILETELOR DE AVION 
1. Tarifele biletelor de avion comercializate prin agentie sunt rezultanta unui sistem complex de reguli tarifare, tarife contracuale, tarife publicate in sistemele centralizate de rezervari, tarife speciale, locuri disponibile, etc. In aceste conditii, fiecare zbor in parte presupune calcularea de catre agentul specializat al pretului aplicabil biletului de avion respectiv. Acelasi zbor, cu aceeasi companie poate genera preturi diferite.
2. Data fiind infinitatea de tarife aplicabile biletelor de avion, acestea, ca si regulile aplicabile lor, nu pot fi afisate sau publicate. De asemenea, informatiile referitoare la reguli, care provin din comunicarile scrise sau transmise computerizat de catre companie, prin sistemele de rezervare centralizate sau direct la agentie, au un caracter cominuu, modificarile pot fi permanente, drept pentru care ele nu pot fi traduse si publicate. 
3. Tarifele de vanzare nu sunt neaparat inscrise pe biletele de avion. Intre tariful inscris pe biletul de avion si cel efectiv incasat de agentie, pot aparea diferente semnificative, care decurg din regulile de emitere a biletelor de avion stabilite de companie precum si din politica de taxa de serviciu a agentiei. Tariful unui bilet de avion devine ferm, impreuna cu toate conditiile aplicabile lui, numai in momentul in care este inscris pe documentul de incasare intocmit de agentie. 
4. Tariful biletului de avion include costul biletului, taxele de aeroport si taxa de serviciu. Taxele de serviciu percepute de agentie nu sunt returnabile in caz de anulare sau modificare a biletului de avion. In functie de activitatea specifica valoarea taxei de serviciu este dupa cum urmeaza: 
a) emiterea biletului: valoarea acestei taxe este de 25 EURO si este inclusa in tariful final; 
b) reemiterea biletului: 20 EURO / modificare / bilet; 
c) rambursarea totală sau parţială a biletului: 20 EURO. 
Toate taxele vor fi incluse in facturile emise de agentie. 
5. Biletele de avion emise de agentie sunt proprietatea I.A.T.A. - BSP Romania - in calitate de reprezentant al companiilor aeriene membre, incasarile aferente biletelor vandute se deconteaza catre I.A.T.A. BSP -Romania , drept pentru care agentia nu poate fi facuta raspunzatoare despre modul in care a stabilit tariful unui bilet de avion decat de catre acest organism sau de catre compania pentru care a emis biletul. 
6. Tariful oricarui bilet de avion presupune conditii, reguli si restrictii speciale aplicabile calatoriei la care se refera documentul respectiv in mod special. Pasagerul are obligatia sa se informeze despre aceste reguli inainte de a cumpara respectivul bilet. Dupa cumpararea biletului se considera ca pasagerul a luat la cunostinta despre toate aceste reguli, el nu mai poate pretinde ca nu a fost informat, odata ce a intrat in posesia biletului de avion. 
7. Tariful biletului de avion include de regula taxele de aeroport. Exista insa situatii, independente de vointa agentiei, in care, pe parcursul calatoriei i se pot solicita pasagerului si alte taxe, care nu au fost percepute initial, situatii in care agentia nu poate fi facuta raspunzatoare. 

V. BILETUL DE AVION SI CARTEA DE IMBARCARE 
1. Biletul de avion este documentul, inscrisul sau conventia electronica in baza careia se efectueaza zborul. Biletul de avion este emis de agentie dar este proprietatea companiei aeriene pentru care a fost emis. 
2. In anumite cazuri cunoscute de catre agentie, clientul va fi obligat sa isi efectueze check-in-ul si sa prezinte pentru imbarcarea sa cartea de imbarcare in forma sa electronica sau tiparita. Agentia ii va comunica clientului anterior emiterii biletului de avion daca e nevoie sa efectueze check-in-ul online si cu cat timp inainte va putea sa faca acest lucru cat si daca e nevoie sa isi emita cartea de imbarcare si modul in care va trebui sa o prezinte la imbarcare. Efectuarea acestora intra in responsabilitatea clientului. Clientul va putea solicita agentiei efectuarea acestora in numele sau, caz in care agentia nu va mai percepe nici o taxa suplimentara. Si in acest caz efectuarea acestora si corectitudinea informatiilor furnizate raman in responsabilitatea clientului. 
3. Livrarea acestor documente se va face exclusiv electronic transmitandu-se pe cale electronica (email, whatsup). 
4. Pasagerul posesor al biletului de avion cumparat cat si a cartii de imbarcare are obligatia de a le pastra in stare buna si de a le prezenta la imbarcare in vederea admiterii sale la zbor. Pierderea sau deteriorarea biletului de avion de catre pasager nu il indreptateste pe acesta la primirea unui nou bilet, neefectuarea zborului sau plata unor taxe suplimentare din acest motiv cade in sarcina exclusiva a pasagerului, fara ca acesta sa poata pretinde agentiei sau companiei nici un fel de despagubiri. 
5. Conditiile contractului si informatiile inscrise pe biletul de avion completeaza prezentele conditii generale. Se considera ca pasagerul care a intrat in posesia biletului de avion a luat la cunostinta de toate aceste informatii. 

VI. DREPTURILE SI OBLIGATIILE PARTILOR
 1. Agentia este raspunzatoare de emiterea corecta a biletelor de avion si de informarea cu buna credinta a pasagerului asupra conditiilor aplicabile biletului de avion vandut. 
2. Informarea pasagerilor asupra prezentelor conditii generale de vanzare a biletelor de avion se va realiza online pe site-ul agentiei www.discover-turism.ro precum si prin prezentarea, la cererea expresa a pasagerului, a conditiilor speciale de transport ale companiei, aplicabile zborului in cauza, fara a fi nevoie de o semnatura a pasagerului care sa certifice ca a fost informat. 
3. Pasagerul este obligat sa citeasca prezentele conditii generale afisate inainte de a cumpara biletul de avion. Biletul de avion odata cumparat se presupune ca pasagerul a luat la cunostinta despre toate informatiile legate de biletul respectiv, el nemaiputand sa invoce ulterior necunoasterea acestora si sa pretinda eventuale despagabiri agentiei. 
4. Pasagerul este obligat sa se prezinte la imbarcarea pentru zbor cu cel putin 2 ore inainte de ora plecarii, pentru a i se putea intocmi formalitatile necesare. 
5. Agentia nu este raspurzatoare si nu i se pot pretinde despagubiri pentru ca pasagerul nu a zburat, in urmatoarele conditii: 
a) pasagerul nu s-a prezentat la timp la imbarcare (2 ore inainte de ora plecarii inscrisa pe bilet) 
b) pasagerul este refuzat la imbarcare datorita unor probleme legate de documentele sale personale (inclusiv lipsa vizei de intrare pentru tara de destinatie, viza falsa, pasaport cu interdictie, etc cad in sarcina clientului) sau in situatia unui refuz nejustificat al autoritatilor de a permite calatoria 
c) alte imprejurari sau cazuri de forta majora, pe care agentia nu le putea prevedea sau evita 
6. Agentia nu este raspunzatoare pentru intirzieri sau modificari de orar ale companiei aeriene pentru care s-a emis biletul, pentru calitatea zborului sau pentru servicii aferente zborului (ex - pierderi de bagaje), obligatii care cad direct in sarcina companiei. In astfel de situatii, pasagerul se va adresa direct companiei transportatoare, care va despagubi pasagerul in conformitate cu reglementarile internationale. 
7. Pasagerul poate renunta la biletul de avion cumparat in orice moment, inainte de data plecarii. Indiferent de motivul renuntarii, regula presupune ca pasagerului i se va aplica o penalizare de 100% din valoarea biletului si a taxelor de aeroport aferente. Daca regulile companiei permit conditii de returnare mai avantajoase, agentia va aplica aceste reguli, in favoarea pasagerului. 
8. De regula, pasagerul nu poate modifica biletul initial cumparat in conditiile stabilite de compania aeriana pentru care a fost emis biletul, pentru fiecare caz in parte. Daca compania permite conditii mai avantajoase, agentia va aplica aceste conditii in favoarea pasagerului. 
9. Pasagerul nu poate utiliza numai parti componente ale zborului aferent biletului cumparat. Neprezentarea pasagerului la primul zbor se considera renuntarea la bilet si i se aplica prevederile din prezentele conditii generale. 
10. Pasagerul nu poate transmite biletul de avion unei terte persoane. 
11. Neprezentarea la zbor presupune pierderea biletului de avion, cu o penalizare de 100% din valoarea biletului. 
12. In situatia in care pasagerul, din vina sa, utilizeaza doar partial zborurile inscrise in biletul de avion cumparat, el nu va putea pretinde despagubiri de nici un fel agentiei sau companiei aeriene pentru care s-a emis biletul. 
13. Pasagerul are obligatia sa se asigure ca este in regula din punct de vedere al tuturor formalitatiior necesare calatoriei (politie, vama, sanatate, pasaport, viza, etc), agentia neavand nici o raspundere in fata pasagerului din acest punct de vedere. Refuzul la imbarcare dintr-unul din aceste motive cade in sarcina exclusiva a pasagerului, fara ca acesta sa poata pretinde despagubiri agentiei. 
14. Agentia va informa de buna credinta pasagerul asupra formalitatiior necesare calatoriei solicitate, conform informatiilor furnizate de sistemul computerizat de rezervare, dar nu poate fi facuta responsabila asupra veridicitatii acestor informatii si nici trasa la raspundere pentru a le fi oferit sau nu, deoarece serviciul de informare este unul oferit suplimentar si nu are legatura cu serviciul de emitere a biletului de avion. 
15. Agentia nu este raspunzatoare pentru pagube sau inconveniente produse pasagerului in timpul zborului sau datorita unor modifcari de orar, intirzieri ale zborurilor, etc, imprejurari care se afla dincolo de controlul si vointa agentiei. 
16. Datorita situatiei create prin cererile masive de azil politic sau raminerile ilegale in tarile din Vest, autoritatile tuturor statetor, chiar in prezenta vizei de intrare eliberata de ambasadele tarilor respective in Romania, pot refuza fara explicatii sa permita trecerea frontierei, respectiv imbarcarea in avion a pasagerului. In astfel de situatii, agentiei nu i se pot solicita despagubiri, deoarece imposibilitatea efectuarii transportului se datoreaza faptei unui tert. 
17. In cazul in care pasagerului i se fura biletul de avion cumparat, el poate solicita agentiei emiterea unui duplicat dupa biletul respectiv fara a plati costuri suplimentare. 

VII. RECLAMATII 
1. Orice reclamatie cu privire la biletul de avion cumparat se va face in scris si se va depune la agentie in termen de maxim 7 zile de la data producerii evenimentului reclamat. 
2. Reclamatiile care nu sunt facute in scris in termenul mai sus mentionat nu vor fi luate in considerare. 
3. Agentia va transmite reclamatia respectiva companiei aeriene pentru care a fost emis biletul iar solutia va fi aceea data de compania aeriana in calitate de proprietara a biletului. Agentia va informa pasagerul despre solutia data de companie reclamatiei, in scris, in termen de 3 zile lucratoare de la primirea raspunsului de la companie. In situatia in care pasagerul nu este multumit cu raspunsul primit el se va adresa direct companiei aeriene care a efectuat zborul. 
4. Pasagerul va fi despagubit direct de catre compania aeriana in toate cazurile in care aceasta decide acest lucru, agentia nefiind obligata sa intermedieze astfel de despagubiri. 
5. Orice reclamatie se va face de catre pasager in conformitate cu prezentele conditii generale de vanzare a biletelor de avion. 

VIII. DISPOZITII FINALE 
1. Prezentele conditii generale sunt realizate in conformitate si se completeaza cu prevederile CONVENTIEI DE LA VARSOVIA, in care Romania este parte semnatara, in conformitate cu prevederile art. 11, aliniatul 2 din CONSTTTUTIA ROMANIEI. 
2. Afisarea in agentie a prezertelor conditii generale presupune obligativitatea pasagerului de a le citi. Se considera ca pasagerul care a cumparat biletul de avion a luat la cunostinta despre continutul acestor conditii si el nu va mai putea invoca ulterior necunoasterea lor sau lipsa de informare. 
3. Prezentele conditii generale vor fi aplicabile si opozabile tertilor in toate situatiile stipulate in cuprinsul lor.